Internet och TV

Ned följer information kring hur det fungerar med internet och TV i vår förening. 

Internet

Föreningen har fiber genom Halebop (Telia) med hastighet 1000mbit/1000mbit.

För att få tillgång till internet så kan ni följa guiden nedan. 

Internetguide

Om ni får problem vi anslutningen eller behöver support vid installationen kan ni vända er till Halebops kundtjänst genom https://www.halebop.se/support
 

Rautern och den tillhörande vita boxen tillhör lägenheten och ska lämnas kvar till nästa boende vid flytt. Om rautern inte finns kvar kontakta Halebops kundservice för att beställa en ny. 

 
TV:
Varje lägenhet har fått en TV-box från Telia som ska anslutas till TV för att få in Bas-utbutet av TV-kanaler. Det är endast bas-utbutet som ingår i avgiften, vill man ha ytterligare kanaler får man teckna det på egen hand.
 
Nedan följer en beskrivning hur installationen av TV-boxen går till:
 
1. Aktivera TV -  Det görs med hjälp av BankID på  telia.se/aktivera. Om man saknar BankID ringer man kundservice  020-20 20 70 och ber om hjälp med aktivering av sin TV.
 
2. När TV har blivit aktiverat, får man inloggningsuppgifter mailade till email adress som har angetts vid aktiveringen.
 
3. Nu kan boxen kopplas med hjälp av installationsguiden som man fick med sig vid kvitteringen av boxen. För att kunna slutföra installationen skall man följa instruktioner som dyker upp på din TV-skärm.
 
Om man behöver hjälp med installationen kontaktar ni kundservice på  020-20 20 70 och ber om hjälp med installation av TV-box.
 

TV-boxen tillhör lägenheten och ska lämnas kvar till nästa boende vid flytt. Om boxen inte finns kvar kontakta Telias kundtjänst 020-20 20 70 för att beställa en ny.